چرا سیستم مدیریت فرآیند سورن ؟

چرا استفاده از سیستم مدیریت فرآیند سورن ؟

در دنیای سیستم های سازمانی سیستم مدیریت فرآیند یکی از کاربردی ترین هاست. حتما شما هم سامانه های نرم افزاری شناخته شده ای را سراغ دارید که این سرویس را ارئه می دهند. اما در این مطلب می خواهیم به پاسخ این سوال بپردازیم که چرا سیستم مدیریت فرآیند (BPMS) سورن رایا بهترین انتخاب است. لطفا تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا چند ویژگی مهم BPMS سورن را با هم مرور کنیم.


کار با موتور فرآیند انحصاری و متمایز سورن

سیستم BPMS سورن برای پیاده سازی در سازمان شما به هیچ پلتفرم جانبی متکی نیست. موتور گردشکار ما به طور کامل توسط برنامه نویسان گروه نرم افزاری سورن رایا طراحی و ساخته شده است. شاید بپرسید دلیل تاکید بر بومی بودن این سیستم چیست. چرا که در اکثر سیستم های مشابه معمولا از یک موتور فرآیند متن باز استفاده می شود. این کار طبیعتا هم برای شرکت ارائه دهنده سیستم BPMS مقرون به صرفه تر است و هم به سرعت پیاده سازی سیستم آنها کمک می کند. اما با توجه به پیچیدگی های معمول سیستم های BPMS و مشکلات احتمالی که ممکن است بر اثر آپدیت های مداوم و تغییرات پلتفرم های جانبی به وجود بیاید، ما ترجیح دادیم از تجربیات قبلی خود در پیاده سازی سیستم های سازمانی استفاده کنیم و این بخش مهم و کلیدی که در حکم قلب سیستم BPMS می باشد را از پایه پیاده سازی و طراحی نماییم. از این جهت می توانیم برای شما تضمین کنیم که در پیاده سازی انواع فرآیندهای سازمانی و در مواجهه با پیچیده ترین فرآیند ها هیچ چالش خاصی نخواهید داشت. همچنین می توانید از سرعت و دقت عملکرد این سیستم مطمئن باشید.


با فرم های اداری استاندارد سورن در پیاده سازی فرآیندهای خود جلو بیفتید

یکی از امکانات ویژه ای که احتمالا فقط در سیستم BPMS سورن آن را تجربه خواهید کرد فرم های استاندارد موجود در سیستم است. در طراحی این فرم ها که البته در به روزرسانی های ما به طور مداوم در حال بهتر شدن و بیشتر شدن هستند، سعی شده فرآیندهای عمومی و اختصاصی مورد نیاز سازمان ها پوشش داده شوند. در واقع شما در استفاده از BPMS سورن برای مدیریت مواردی مثل فرم های مرخصی و ماموریت، گزارش دورکاری یا فعالیت روزانه، درخواست خرید کالا و فروش خدمت، استخدام نیروی انسانی و موارد دیگری از این دست نیازی به طراحی فرم نخواهید داشت. چون برای این موارد و بسیاری موارد دیگر فرم های استانداردی از قبل در سیستم تعبیه شده است. در واقع شما در استفاده از سیستم BPMS سورن هیچ نیازی به طراحی فرم ندارید چون یا از فرم های استاندارد سیستم استفاده می کنید یا اینکه فرم مدنظر شما به صورت سفارشی برایتان طراحی خواهد شد.

فرآیندهای خود را بر اساس کاربر یا جایگاه های سازمانی تعریف کنید

در هنگام تعریف گام های فرآیند یک سوال مهم این است که این مرحله از فرآیند را چه کسی انجام خواهد داد؟ به طور معمول هر گام فرآیند به یک کاربر مشخص مربوط می شود اما در مواردی که در سازمان شرح وظایف ها مشخص و چارت سازمانی مبنای فرآیندها باشد گام های فرآیند می توانند به جایگاه های سازمانی اختصاص یابند. در سیستم BPMS سورن هر دو حالت پشتیبانی می شود و قابل انجام است. شما در زمان تعریف هر گام با یک کلیک مشخص می کنید که انجام دهنده ی این مرحله از فرآیند یک کاربر است یا یک جایگاه سازمانی. در حالتی که یک مرحله از فرآیند به جایگاه سازمانی اختصاص یافته باشد موتور فرآیند BPMS سورن، کاربر مربوط به آن جایگاه سازمانی را پیدا کرده و فرم را به میزکار آن کاربر ارسال می کند.


پیچیده ترین فرآیندها را ساده و راحت طراحی کنید

با توجه به بومی بودن موتور فرآیند سیستم BPMS سورن، امکان پیاده سازی و سفارشی سازی انواع فرآیندها در این سیستم وجود دارد. شما با این سیستم می توانید انواع گام های فرآیند مثل ساده، شرطی یا موازی را به سادگی تعریف و اجرا کنید. از طرفی برای طراحی فرآیند در این سیستم هیچ نیازی ندارید که به زبان طراحی فرآیند خاصی مسلط باشید. همچنین نیازی ندارید مفاهیم و نمادهای طراحی فرآیند مثل فلوچارت را بدانید. در سیستم BPMS سورن شما با یک واسط کاربری فارسی مواجه هستید که در قالب چند فرم و سوال ساده از شما می خواهد جزئیات هر مرحله را برای سیستم مشخص نمائید. در سیستم BPMS سورن همچنین می توانید برای فرآیند ها دسترسی تعریف نمائید. در این صورت تنها کاربرانی که دسترسی به یک فرآیند دارند آن را در فهرست فرآیندهای خود خواهند دید.


وضعیت فرم هایی که ثبت کرده اید را در رهگیری ببینید

شما ممکن است به عنوان یک کارشناس در سازمان فرمی را ثبت و ارسال کرده باشید. در طی فرآیند ممکن است فرم شما تایید شده یا در مرحله ای برگشت خورده باشد. در سیستم BPMS سورن شما می توانید با یک جستجوی ساده فرمی که قبلا ثبت کرده اید را در رهگیری پیدا کنید و وضعیت آن را ببینید. همچنین می توانید از پاراف هایی که مدیران یا همکاران شما روی فرم شما ثبت کرده اند مطلع شوید و علت تایید یا برگشت احتمالی فرم تان را بدانید. در جدول جزئیات بخش رهگیری می توانید زمان انجام هر مرحله از فرآیند را نیز مشاهده کنید.